Prachtig klassiek zeiljacht dat de laatse 30 jaar in de vaardige handen van Akko Kalma en Ada Kerkstra geweest is. Vele zeilliefhebbers hebben hun avonturen gevolgd in de talloze artikelen die ze voor de Waterkampioen geschreven hebben en het boek "De wind liet ons de wereld zien". Ze zeilden rond de wereld met de White Haze, naast grote reizen in Europa. Ruim 100.000 nm heeft de White Haze voor hen gezorgd en zij hebben met veel liefde voor de White Haze gezorgd. De boot is elke winter binnen gestald en goed onderhouden. Een prachtige Blue water cruiser, zeer zeewaardig van een top ontwerper Robert Clark en een blijkvanger voor elke liefhebber. Nu heel aantrekkelijk in prijs verlaagd en met een keuringsrapport uit april 2025! Voor meer informatie belt u met onze makelaar Richard van der Vijgh.
De zeilen zijn in goede conditie (plm 4 a 5 jaren oud). Op de oceaan ook windkracht 10/11 meegemaakt en was totaal geen probleem. Het schip is zeer zeewaardig en ook onder moeilijke omstandigheden functioneert de windvaan perfect. Tijdens de grote reis is het onderwaterschip nog gestraald en opnieuw in een verfsysteem gezet. Het schip is van voor 1985 en daardoor vrijgesteld van BTW-verklaringen.
Voor schepen van 1985 en jonger moet de verkoper kunnen aantonen dat de btw is betaald. Voor schepen van 1984 en ouder geldt een btw vrijstelling.
Een zeer zeewaardig en compleet schip voor de liefhebber van klassieke zeilschepen en in het bijzonder van de bekende ontwerper Robert Clark. De 6 jaar durende wereldreis met het schip (route van Darwin) is beschreven in het boek: De wind liet ons de wereld zien. De boot lag ieder jaar in een hal voor de winterstalling, ook nu staat de boot daar in Harlingen. Er is een keuringsrapport beschikbaar van april 2025.
Allerlei soorten reserve onderdelen zijn inbegrepen.
Alle zeilen zijn net als al het overige van de boot keurig opgeslagen en onderhouden en in prima staat.
Er wordt nu een nieuwe laag antifouling aangebracht. Het houtwerk ziet er prachtig uit, alles in een 2- componenten lak van de IJssel.
Een Joon met licht en 2 reddingsboeien zijn aanwezig. Ook aan stuur- en bakboord een RVS lijn voor het aanhaken van een lifeline.
Deze documentatie is met zorg samengesteld. Aan de inhoud kunnen echter geen rechten worden ontleend. Neemt u s.v.p. contact op met de desbetreffende makelaar die het schip in zijn portefeuille heeft. De maten en gewichten hoeven geen exacte maten te zijn. Wijzigingen voorbehouden. Wij raden altijd een expertise aan.