Vanwege overstap naar een motorschip is deze tijdloze Dehler 31 te koop van de huidige 3e eigenaar. Het schip is gekocht in 2000 en in 25 jaar veel aan verbeterd.
Het grootzeil is nog origineel, wij zeilen er goed mee, mankeert niets aan. De fok (rolgenua) is van november 2011, dus in 2012 voor het eerst mee gezeild. De fok is voorzien van foam in het voorlijk, zodat bij reven het model nog steeds goed blijft.
De Spinaker is weinig gebruikt, in zeer goede staat en is voorzien van een slurf, zodat “het zetten” eenvoudig gaat.
Motor:
Vernieuwd in 2010. Er is een nieuwe klapschroef gemonteerd, want “Gori” adviseerde een grotere klapschroef dan de originele. Ook de schroefas is toen vernieuwd.
De motor heeft altijd z’n reguliere onderhoud gehad. Weinig motor uren ongeveer 480.
Het onderwaterschip.
Er is geen nieuw gelshield aangebracht. Het onderwaterschip is in 2017 kaal gemaakt, verflagen verwijderd en opnieuw 5x in de primocom gezet en vervolgens 2x in de anti fouling.
De kielbouten zijn rond 2005 gecontroleerd en de kitnaad tussen de kiel en de romp is toen vernieuwd.
Met de roerlagers hebben we geen problemen gehad. De gelcoatlaag van het roer is verwijderd en met glasvezelmatten en epoxy weer opgebouwd.
In het logscherm knippert 1tekentje, dat klopt.
De accu van 100 Ah is van maart 2024. De andere iets ouder.
De koelbox wordt gekoeld door een compressor unit. Deze is voorzien van een koude accu, waardoor de koelkast bij een lege accu nog 8 uur functioneert. De koelbox is voorzien van een vriesvak. Met de 100 Ah accu werkt alles (inclusief koelbox) ongeveer 24 uur. (Dus zonder walstroom)
We verkopen de boot omdat er door het vele (wedstrijd)zeilen in een Schakel, op een Skûtsje en met een ojol geen tijd overblijft voor zeilen met de Dehler 31. Dus we gaan over op een motorboot als “moederschip”.
We hebben met heel veel plezier 25 jaar op De Pollux gezeild. Waddenzee, IJsselmeer, Noordzee en natuurlijk De Friese Meren zijn met ons gezin bevaren.
Voor schepen van 1985 en jonger moet de verkoper kunnen aantonen dat de btw is betaald. Voor schepen van 1984 en ouder geldt een btw vrijstelling.
 
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         Compressiekoelkast. Er zit een zogenaamde koude accu in welke bij uitval stroom de koelkast nog ca. 8 uur blijft werken.
Compressiekoelkast. Er zit een zogenaamde koude accu in welke bij uitval stroom de koelkast nog ca. 8 uur blijft werken.
                                         
                                         hete lucht
 hete lucht
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         12V
 12V
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         Handmatig
 Handmatig
                                         
                                         
                                        Deze documentatie is met zorg samengesteld. Aan de inhoud kunnen echter geen rechten worden ontleend. Neemt u s.v.p. contact op met de desbetreffende makelaar die het schip in zijn portefeuille heeft. De maten en gewichten hoeven geen exacte maten te zijn. Wijzigingen voorbehouden. Wij raden altijd een expertise aan.