Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60Lemsteraak 14.60

Omschrijving Lemsteraak 14.60

Wie maakt de klus af?

Prachtig gerestaureerde aak met mooie zeeg en sierlijk zadeldak. Gekocht in 2017 door de huidige eigenaar. Wegens gezondheidsredenen is de eigenaar gestrand in het zicht van de haven. De romp en opbouw hebben in 2017-2018 een complete refit gehad en heeft een restauratie ondergaan bij Multiship Harlingen. Ook is er een andere motor in gezet. De gereviseerde motor heeft ca. 350 uren gelopen. Er is voor een kleine 2 ton verspijkerd. Facturen aanwezig. Vlakrapport 2017 is gemaakt voor het stralen. Hierbij waren geen bijzonderheden geconstateerd. Het schip is in het verleden door een vorige eigenaar compleet van voor naar achteren gedubbeld. Van binnen is de romp, wanden, zadeldak, bakskisten en onderwaterschip geconserveerd. Het interieur moet nog afgebouwd worden en is nu voor 75% klaar. Er zit geen beton in het schip. HIer en daar wel broodjes lood. Het massieve dikke teak in de gangboorden en op het zadeldak is in een uitstekende staat. 

In maart 2023 is er nieuwe anti fouling onder gekomen. 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze jachtmakelaar Sjoerd Kampen, +31 (0)6 5472 3943.

Documenten

Presentatie

Invoerdatum:
Advertentie ouder dan 6 maanden
Merk schip:
Lemsteraak
Type schip:
14.60
Naam schip:
Walrus
Afmetingen:
14.60 m x 4.55 m x 0.80 m
Bouwjaar schip:
1927
Motor:
Mercedes diesel 100 PK ca. 300 uur
Materiaal:
Staal
Slaapplaatsen:
Vast: 0 Extra: 0
Ligplaats:
Leeuwarden
Ligplaats in land:
Nederland

Voor schepen van 1985 en jonger moet de verkoper kunnen aantonen dat de btw is betaald. Voor schepen van 1984 en ouder geldt een btw vrijstelling.

Algemeen

CE:
Vrijgesteld
Rompvorm:
Vlakke bodem
(boeieraak) lemsteraak
Rompkleur:
Groen
Dek en opbouw kleur:
Groen
Dek en opbouw materiaal:
Staal
geklonken, verdubbeling gelast
Opbouw vorm, materiaal:
Teakdek
Ramen:
RVS en gehard veiligheidsglas
Kuip:
Achterkuip
Open Kuip (OK):
Doorvaarthoogte normaal:
18 m
Diepgang:
80 cm
Lengte waterlijn:
1.460 cm
Waterverplaatsing:
20.000 kg
Besturing:
Helmstok
Roer:
Enkel
Bediening variabele driftbeperking:
Elektrisch
Opmerkingen:
  • Interieur is nog niet af, verder degelijke restauratie door Multi Ship
  • Bakskisten: 6
  • Zitplaatsen buiten/ kuip: 10
  • Droogvallen
  • Gangboorden
  • Helmhout
  • Helmstokverlenger
  • Vooronder PIR isolatie platen 3 cm dik
  • Zwaarden

Accommodatie

Stahoogte:
200 cm
Machinekamer:
Watertank & materiaal:
600 liter Rvs
Watertankmeter:
Vuilwatertank & materiaal:
450 liter Rvs
Warm water:
boiler sigmar
Verwarming:
hete lucht Webasto AT FVO 40 12V diesel
Opmerkingen:
  • Casco interieur
  • Vooronder geïsoleerd 3 cm PIR hardschuim en deels afgetimmerd met Multiplex

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Mercedes
Bouwjaar:
Leeftijd onbekend
Aantal cilinders:
5
Vermogen:
100 pk
Draaiuren:
350
ca.
Brandstof:
Diesel
Keerkoppeling:
New Age
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
250 liter
Materiaal brandstoftank:
Staal
Brandstoftankmeter:
peilglas
Toerenteller:
Boegschroef:
Elektrisch
Accu:
5 x 500 Ah
Acculader:
13 A
Victron
Dynamo:
2 A
12V
Walstroom:
Walstroomkabel:
Voltage:
12V

Navigatie en elektronica

Marifoon:
Cobra Marine (hand)
Opmerkingen:
  • Revisie datum: 2018 ingebouwd
  • Schroefas: RVS + Python driive
  • Soort schroef: Sonica GL352 3-blads 23

Tuigage

Aantal masten:
1
niet aanwezig
Boegspriet + type:
Vast
Verstaging:
Staaldraad
Zeilen materiaal:
Dacron
Zeilmaker:
Molenaar
Grootzeil:
Dacron, gereviseerd in 2018
Fok:
Dacron, gereviseerd in 2018
Kluiver:
Lieren:
2
Handmatige lieren:
2
Opmerkingen:
  • Mast ontbreekt
  • Materiaal giek: hout
  • Materiaal rondhouten: hout
  • Materiaal verstaging: RVS
  • Materiaal zeilen: Dacron
  • Zeilmaker: Molenaar

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x Talamax 20 kg Gegalvaniseerd
Anker bevestiging:
Lijn
Stootwillen, lijnen:
4x zilvergrijs, 2x zwart
Opmerkingen:
  • Kogelafsluiters: 3 (2018)

Veiligheid

Brandblusser:
Reddingsvesten:
6
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:
  • Douaneverklaring
  • Kadasternummer: SC450309/ 117
  • Kadasterregistratie: 8750 B AMST 1983 (brandmerk)
  • Land van herkomst: Nederland
  • Meetbrief
  • Onderwaterschip: Hempel Anti-fouling 2018, zwart (2018)
  • Romp: 2 componenten (Hempel), witgroen RAL 6019 / Turkooisgroen RAL 6016 (dikte 4 mm)
  • Opbouw: (dikte 4 mm) witgroen RAL 6019 (2018)
  • Huid: (dikte 4 mm)
  • Dubbelingen: onderwaterschip
  • Schip gestraald/ wanneer: 2017
  • Verfsysteem rondhouten/ zwaarden: gereviseerd 2018
  • Vlakrapport 27 maart 2017
  • Oorspronkelijk gebruik: pleziervaartuig en verhuur.

Deze documentatie is met zorg samengesteld. Aan de inhoud kunnen echter geen rechten worden ontleend. Neemt u s.v.p. contact op met de desbetreffende makelaar die het schip in zijn portefeuille heeft. De maten en gewichten hoeven geen exacte maten te zijn. Wijzigingen voorbehouden. Wij raden altijd een expertise aan.

Gegevens makelaar

Sjoerd Kampen

Scheepsmakelaardij Goliath - Hoofdkantoor

Sjoerd Kampen
Hendrik Bulthuisweg 2
8606 KB Sneek
Nederland

+31 6 54 72 39 43