Visserman Schokker 10.75Visserman Schokker 10.75Visserman Schokker 10.75Visserman Schokker 10.75Visserman Schokker 10.75Visserman Schokker 10.75Visserman Schokker 10.75Visserman Schokker 10.75Visserman Schokker 10.75Visserman Schokker 10.75Visserman Schokker 10.75Visserman Schokker 10.75Visserman Schokker 10.75Visserman Schokker 10.75Visserman Schokker 10.75

Omschrijving Visserman Schokker 10.75

De ZH1 is een Schokker in vissermanuitvoering. Een stoer, eerlijk, snel en betrouwbare platbodem in prima staat van onderhoud. Het is een schip waar je overal mee kan komen door zijn geringe diepgang en dat traditie combineert met comfort.

De ZH1 is een in originele staat nagebouwde vissermanschokker, ontworpen door Vreedenburgh en gebouwd door de scheepswerf De Plaete in 1977. De ZH1 is 10.75 meter lang, 3.75 m breed en steekt 0.75 m. Vooral door deze geringe diepgang kan de ZH1 maakt dat die bijna overal kan komen. Op de Waddenzee is ze in haar element. Maar ook op het binnenwater kan ze goed uit de voeten door de eenvoudig strijkbare mast. En de golven op het IJsselmeer zijn door de relatief scherpe boeg geen probleem. De ZH1 is een comfortabel schip. De kuip is groot en heeft zeer veel opbergruimte. Het hijsen en strijken van de zeilen gaat snel en kan grotendeels vanuit de kuip. Zowel de botterfok als de zwaarden worden met lieren bedient. Net als het anker en de maststrijkinrichting via een compacte lier op het voordek.  

Onderdeks is professioneel betimmering en is er stahoogte tussen de 1.60 m en 1.85 m. De leefruimte onderdeks kent twee banken die (gedeeltelijk) gebruikt worden voor de bedden. Geslapen wordt er op één 2-persoonsbed en drie 1-persoonsbedden. Daarnaast bevindt zich onderdeks nog een toiletruimte en een keuken met koelkast, een driepits kooktoestel en stromend water.

 

Presentatie

Invoerdatum:
Advertentie ouder dan 6 maanden
Merk schip:
Visserman Schokker
Type schip:
10.75
Naam schip:
ZH 1- Zwarte Haan
Afmetingen:
10.75 m x 3.75 m x 0.75 m
Bouwjaar schip:
1977
Motor:
Samofa-mitsubishi, 1977, 45 pk
Materiaal:
Staal
Slaapplaatsen:
Vast: 2 Extra: 3
Ligplaats:
Verkoophaven Goliath Sneek
Ligplaats in land:
Nederland

Voor schepen van 1985 en jonger moet de verkoper kunnen aantonen dat de btw is betaald. Voor schepen van 1984 en ouder geldt een btw vrijstelling.

Algemeen

Ontwerper:
Vreedenburgh
Werf:
De Plaete
Rompvorm:
Vlakke bodem
Rompkleur:
Zwart
Dek en opbouw kleur:
Beige
Dek en opbouw materiaal:
Staal
Kuip:
Achterkuip
Open Kuip (OK):
Doorvaarthoogte normaal:
13,4 m
Kruiphoogte:
190 cm
Diepgang:
75 cm
Waterverplaatsing:
8.000 kg
Ca.
Ballast:
Ballastplaat van 30 mm dik.
Besturing:
Helmstok
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
Kiel/zwaard:
Zijzwaarden
Bediening variabele driftbeperking:
Handmatig
Opmerkingen:

Naast het jaarlijks onderhoud op de kant is er de afgelopen jaren veel vernieuwd aan de schip:

- 2010 professionele betimmering en stoffering van de kajuit;

- 2011 verstevigde mastvoer, opnieuw verlijmde mast en nieuw beslag mast, giek en gaffel;

 2013 nieuwe zijzwaarden en zwaardophanging;

- 2014 nieuwe deelbare daktent;

- 2016/2017 refit van de kuip;

- 2020 toevoegen van zwaardlieren  en leiogen;

- 2022 stralen onderwaterschip en in nieuw verfsysteem. Motor uit de boot en verven motorruim;

- 2023 verven van de bovenwater deel van het schip. 

Accommodatie

Stahoogte:
170 cm
Slaapplaatsen:
Vast: 2 Extra: 3
Kleur stoffering:
Rood
Matrassen:
Kussens:
Watertank & materiaal:
170 liter Kunststof
Vuilwatertank & materiaal:
90 liter Kunststof
Vuilwatertankmeter:
Vuilwatertank afvoerpomp:
Dekafzuiging vuilwater:
Kooktoestel & brandstof:
Gas
Koelkast & voeding:
Gas + elektrisch
Opmerkingen:

 

 

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Samofa-Mitsubishi
Bouwjaar:
1977
Vermogen:
45 pk
Brandstof:
Diesel
Keerkoppeling:
Hurth (1995)
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Koeling:
Indirect
Gesloten koeling. Koeling in de kiel
Brandstoftank aantal:
Totale inhoud brandstoftank(s):
80 liter
Materiaal brandstoftank:
Polyethyleen
Max snelheid:
11 km/u
Kruissnelheid:
9 km/u
Brandstoftankmeter:
Accu:
2 x
Start- en service accu
Acculader:
Dynamo:
Walstroom:
Opmerkingen:

De motor is een degelijke Samofa-Mitsubishi waar nooit wat mee aan de hand is. De 45 pk is eigenlijk teveel (Vreedenburgh adviseerde 25 pk), maar erg prettig om tegen de stroom in te varen of om los te komen na vastlopen. Op de motor draait de ZH1 nagenoeg om zijn as.

Navigatie en elektronica

Navigatieverlichting:
Marifoon:

Tuigage

Type tuigage:
Gaffel
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Hout
Verstaging:
Staaldraad
Aantal zeilen:
3
Zeilen materiaal:
Dacron
Grootzeil:
Genua:
Stagfok
Fok:
Botterfok
Lieren:
2x fok, 2x zwaard , 1x anker/mast
Handmatige lieren:
Opmerkingen:

Zwaarden van Iroko. Vervangen in 2013

De mast van oregon pine is opnieuw gelijmd in 2011. 

Uitrusting buitenom

Ankerlier:
Hand
Kuiptent:
Zwemtrap:
Strijkinstallatie:
Schaar:
Kuiptafel:

Veiligheid

Reddingsboei:
Bilgepomp:
Elektrisch
Brandblusser:
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:

Zelflozende kuipvloer via bilgetank met vlotter pomp.

Deze documentatie is met zorg samengesteld. Aan de inhoud kunnen echter geen rechten worden ontleend. Neemt u s.v.p. contact op met de desbetreffende makelaar die het schip in zijn portefeuille heeft. De maten en gewichten hoeven geen exacte maten te zijn. Wijzigingen voorbehouden. Wij raden altijd een expertise aan.

Gegevens makelaar

Sjoerd Kampen

Scheepsmakelaardij Goliath - Hoofdkantoor

Sjoerd Kampen
Hendrik Bulthuisweg 2
8606 KB Sneek
Nederland

+31 6 54 72 39 43