Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23Luxe Motor 27.23

Omschrijving Luxe Motor 27.23

Na 38 jaar gewoond te hebben op het schip "Vrijheid" in Eernewoude gaan de eigenaren verhuizen van de zelf opgebouwde en ingetimmerde luxe motor (1987/1988) naar een nieuw gebouwde Houseboat van Spruyt Heerenveen. HDeze Houseboat is waarschijnlijk in april 2026 gereed en komt op de huidige vaste ligplaats in Eernewoude te liggen. Het schip is natuurlijk gekeurd als varend woonschip boven de 20 meter op 13 april 2021. Certificaat geldig tot 2028!. Vlakrapport en certificaat zijn aanwezig. 

De geschiedenis is bekend van het schip. In 1963 is het schip verlengd met 3 meter. Het complete schip onder de waterlijn is geverfd in 2021 op de helling. 

Het dak van het schip zit in de 2 componentenverf. In 2024 is de buitenkant aangepakt. Dit is in een 1 componenten verf gebeurd (behalve het dak). 

De 1e eigenaar heeft het schip gehad van 1926-1963, Gevaren met aardappelen en suikderbieten. De 2e eigenaar van 1963-1973, de 3e eigenaar van 1973-1987 en de huidige eigenaren van 1987 tot hede. 

Presentatie

Invoerdatum:
2025-09-26 09:27:00
Merk schip:
Luxe Motor
Type schip:
27.23
Naam schip:
De Vrijheid
Afmetingen:
27.23 m x 4.69 m x 1.00 m
Bouwjaar schip:
1924
Motor:
DAF 575, 120 pk
Materiaal:
Staal
Slaapplaatsen:
Vast: 6 Extra: 0
Ligplaats:
Eernewoude
Ligplaats in land:
Nederland

Voor schepen van 1985 en jonger moet de verkoper kunnen aantonen dat de btw is betaald. Voor schepen van 1984 en ouder geldt een btw vrijstelling.

Algemeen

Werf:
De Dageraad, Woubrugge
Bouwnummer:
362
Rompvorm:
Vlakke bodem
Rompkleur:
Zwart
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Staal
Opbouw vorm, materiaal:
Staal
Ramen:
Thermopane
Achterkajuit (AK):
Doorvaarthoogte normaal:
3,95 m
Diepgang:
100 cm
Lengte waterlijn:
2.600 cm
Waterverplaatsing:
85 ton
Ballast:
500 kg
Besturing:
Stuurwiel
Plek besturing:
Binnen
Roer:
Enkel
Opmerkingen:

Ballast ca. 500 kg:

Er zit onder de generator 1 m2 meter beton van ca. 30 cm dik. Dit is er in gezet om de tanks aan de andere kant te compenseren in gewicht. 

Verder nog 2 stukken ijzer onder de dieseltank. 

Accommodatie

Stahoogte:
220 cm
Machinekamer:
Slaapplaatsen:
Vast: 6
Watertank & materiaal:
500 liter
Watertankmeter:
Inspectieglas
Vuilwatertank & materiaal:
40 liter
Vuilwatertank afvoerpomp:
Watersysteem:
Druksysteem
Aantal douches:
1
Toiletten:
2 Handmatig
Radio/CD-speler:
Kooktoestel & brandstof:
4 pit(ten) Elektrisch
Oven:
combimagnetron
Magnetron:
Koelkast & voeding:
139 liter Elektrisch
2x
Verwarming:
CV
Opmerkingen:

De stahoogtre van de achterkajuit is ca. 1.88, stuurhuis ca. 2.13, salon met kombuis loopt van 2.13 naar 2.22, kinderslaapkamer a. 2.08, toilet en douche ca. 2.05, hal  is ca. 2.05, berging in de punt is ca. 1.65, wasruimte is ca 1.92, machinekamer is ca 1.75 en logeerkamer in de punt is ca. 2.15.

De afmeting van de stuurhut is ca. 4 meter lengte en ca. 3 meter breed. 

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
DAF
Model:
575
Serienummer:
A 30838
Bouwjaar:
1991
Aantal cilinders:
6
Vermogen:
120 pk
per stuk
Draaiuren:
991
Gevaren na inbouw 2e hands motor door huidige eigenaar
Brandstof:
Diesel
Keerkoppeling:
PRM
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Brandstoftank aantal:
1
Er zit nog ca. 200 liter in de tank
Totale inhoud brandstoftank(s):
500 liter
Materiaal brandstoftank:
Staal
Max snelheid:
14 km/u
Kruissnelheid:
10 km/u
Brandstoftankmeter:
Pijlglas op tank
Toerenteller:
Motometer
Oliedrukmeter:
Motometer
Temperatuurmeter:
Motometer
Accu:
4 x 180 Ah
Acculader:
12/30
Dynamo:
45 A
Accumonitor:
Generator:
Mitssubishi 10 kW
13kw
Omvormer:
1.000 Watt
12v-230
Voltmeter:
Walstroom:
Walstroomkabel:
Zonnepaneel:
90 Watt
2x
Voltage:
12V 24V 220V
Opmerkingen:

24 volt voor de vuilwaterpomp en 24 volt voor de startmotor. 

Er zit geen boegschroef in het schip. 

2 accu's aangeschaft in 2024 en 2 accu's van 2020. 

Servicebeurt motor is 2024 en service aggregraat is zomer 2025. 

De DAF is er later ingezet. Hiervoor was het een Deutsch motor. 

Navigatie en elektronica

Navigatieverlichting:
Roerstandaanwijzer:
AIS:
Em Trak A200 AIS Class A
Marifoon:
1com
+ handmarifoon

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x Gietijzer
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Hand
Spudpalen:
Zwemtrap:
Kraan:
Stootwillen, lijnen:
Opmerkingen:

2 stuks spudpalen. 1 is handmatig te bedienen en zit achter en 1 is electrisch te bedienen en zit voor. De lengte van de stalen paal is ongeveer 3 meter. 

De bijboot met motor welke op het dek staat zit niet bij de koop inbegrepen.

Veiligheid

Reddingsboei:
EPIRB:
Bilgepomp:
Elektrisch
Brandblusser:
Reddingsvesten:
2
Waterdichte deur:
Aanvaringsschot in de punt
Opmerkingen:

Er zit een gasaansluiting van de wal naar het schip voor de gas geiser. Deze zorgt voor het warme water en de cv verwarming. Er zit geen gasbun in het schip.

Deze documentatie is met zorg samengesteld. Aan de inhoud kunnen echter geen rechten worden ontleend. Neemt u s.v.p. contact op met de desbetreffende makelaar die het schip in zijn portefeuille heeft. De maten en gewichten hoeven geen exacte maten te zijn. Wijzigingen voorbehouden. Wij raden altijd een expertise aan.

Gegevens makelaar

Sjoerd Kampen

Scheepsmakelaardij Goliath - Hoofdkantoor

Sjoerd Kampen
Hendrik Bulthuisweg 2
8606 KB Sneek
Nederland

+31 6 54 72 39 43